HIZLI ERİŞİM
02.06.2011

Hayırlı Olsun Gaziantep, Hayırlı Olsun Karataş

Karataş 1.Bölgede gerçekleştirilen Karataş-Üniversite 2.Etap Karataş Raylı Sistem Projesi temel atma törenine, Milli Eğitim Eski Bakanı Doç. Dr. Hüseyin Çelik, Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı, Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, AK Parti İl Başkanı Ahmet Uzer, Suriye’nin Gaziantep Başkonsolosu Haithaam Saat, Şahinbey ve Şehitkâmil Kaymakamları, İl Emniyet Müdürü, AK Parti Milletvekili Adayları, İlçe Belediye Başkanları ve çok sayıda davetli katıldı.

 

Karataş’ta Ulaşım Sorununa Parmak Bastık…

 

‘Karataş’ın ulaşım sorununa parmak basacak önemli bir projeye imza attıklarını’ söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, “7 yıl önce göreve geldiğimizde Karataş’ta vahim bir manzara vardı. Ne kanalizasyon vardı, ne de evlerin birinci katından yukarı su çıkıyordu. Yolları taş, toprak doluydu, bu enkazı toplamak için o zaman ihale yapmak zorunda kaldık. Arıtma tesisi ile kanalizasyon sorununa çözüm bulduk, D-12 Su Deposu ile de bugün evlerin bütün katlarına su rahatlıkla ulaşıyor. 7 sene evvel ile bugün yapılanları mukayese ederseniz gelinen noktayı çok daha rahat anlayabilirsiniz” dedi.

 

Karataş-Gar Arası 20 Dakikaya İnecek…

 

Başkan Güzelbey, “Karataş’ın en önemli sorunu ulaşım problemidir. Bugün temelini atacağımız 2.Etap Karataş Raylı Sistem Projesi ile bu sorunu çözümlemiş olacağız. Üniversite-Karataş arasında yapacağımız hattın uzunluğu 5.575 m olacak.  Bu güzergâh üzerinde 7 istasyon yer alacak, istasyonlar arası mesafe 764 m,’dir. Burç Kavşağı-Gar arasında yer alan 13 istasyonla birlikte toplam 20 istasyon arasındaki ulaşım süresi şu an araçlarımız düşük hızda çalışıyorken 37,5 dakika sürecek. İleride bu hız vatandaşın alışması ile birlikte 20 dakikaya kadar düşecektir” diye konuştu.

 

‘Tamamını Belediyenin öz kaynaklarından karşıladıkları bu proje için ne bir dış kaynak ne de hazine garantisi kullanmadıklarını’ belirten Güzelbey, “İhale bedeli, ray döşeme işi, elektrifikasyon dâhil 21.887.000 TL olacaktır. Bu çalışma için 10 adet vagon aldık, bu maliyetler de eklenince 26.000.000 TL civarında bir kaynak buraya aktarılacaktır” dedi.

 

Biz Yaptıklarımızla Övünüyoruz, Bazıları Yaptırmadıkları İle…

 

Gaziantep Hafif Raylı Sistem 1.Etap Projesi’ni hazırlarken birçok eleştiriye ve suçlamaya muhatap olduklarını hatırlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, “Bu hatta tramvay yolcu taşımaz denen hatta bugün günde 30 Bin yolcu taşıyoruz ki bu bir rekordur. Tramvay ile mahkeme mahkeme dolaştık, hatta CHP’nin açtığı son davada bunu tramvay olmadığı, lunaparktaki oyuncak trenlerden olduğunu iddia ettiler. Tramvayın oyuncak trenlere neyinin benzediğini merak ediyorum ama Türkiye’de maalesef siyaset bu noktada. İş yapanın daima önüne çıkıyorlar, iş yapanı daima engelliyorlar. Biz yaptıklarımızla övünüyoruz ama birileri çıkıp yaptırmadıkları ile övünüyorlar. Buradan çağrıda bulunuyorum, bırakın bunları, gelin el ele verelim daha iyi işler yapalım” diye konuştu.

 

 Ülkeme Ve İnsanına Güveniyorum

 

Bugün iddia ediyoruz, Türkiye’nin en ucuz tramvay projesini gerçekleştirdik ve bunu gerçekleştirirken de kendi mühendisimiz ve çalışanlarımızın emekleri ile yaptık. Kendi insanıma, kendi şehrimin yetiştirdiği yöneticilere, müteahhitlere, bürokratlar, kendi ülkeme güveniyorum. Bizim bu yetenekli insanlarla başaramayacağımız iş, üstesinden gelemeyeceğimiz sorun yoktur. 14 ay gibi çok kısa bir sürede tamamlayacağımız bu proje ile sizlere kaliteli bir ulaşım vaat ediyoruz” dedi.

 

Başkan Güzelbey’i, Gaziantep’i İrileşen Değil, Büyüyen Bir Kent Yaptığı İçin Tebrik Ederim

 

Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. asım Güzelbey’e kentte yaptığı katkılardan dolayı tebrik eden Milli Eğitim Eski Bakanı Doç. Dr. Hüseyin Çelik, “ Gaziantep’in irileşen bir şehir değil büyüyen bir şehir konumuna soktuğu için huzurlarınızda takdirlerimi ve tebriklerimi sunuyorum. Bu takdir ve tebrikin niçin yapıldığını merak edenler olabilir, Gaziantep’te Köprülü Kavşak diye bir kavram yoktu, bugün değerli Belediye Başkanımızın yaptığı 11 Köprülü Kavşak olmasaydı, Gaziantep’te trafik felç olurdu” dedi.

 

Kentin iki merkez ilçesinde çarpık kentleşmenin büyük oranlarda olduğunu hatırlatan Çelik, Geçmiş dönem yönetimlerinin bu çarpık kentleşmeye çanak tuttuklarını söyledi. Çelik, “Esas tarihi Gaziantep gömülmüş, canım tarihi yapılar teneke baraklarla kuşatılmış, eserler bakımsız halde, tinercilerin, balecilerin yatağı ve köpek eniklerini barındığı yerler haline gelmişti. Kale başta olmak üzere başlayan restorasyon çalışmaları ile bu eserler şehir turizminin ve dünya turizminin emrine sunulmuş, Gaziantep bütün güzelliği ile ortaya çıkmıştır. 2004 yılında Gaziantep’e 100 bin turist geliyorken bugün yılda 1 milyon turist gelmektedir. Gaziantep bundan sonra yalnızca bir sanayi kenti olarak değil aynı zamanda bir turizm kenti olarak da anılacaktır” diye konuştu.

 

Raylı Sistem Projesini Hayata Geçirmek Günümüzde Kaçınılmaz Bir Durumdur

 

Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı, “Ulaşım günlük yaşamın temelini oluşturmaktadır. Nüfusu Türkiye’nin birçok ilinden fazla olan Karataş bölgemizin ulaşımında ciddi projelere ihtiyacı var. Ve bu ihtiyaç her gün kendini hissettirmektedir. Ulaşımda zaman ve imkan gibi unsurların en iyi şekilde buluşturulması noktasında raylı sistem projesini hayata geçirmek günümüzde kaçınılmaz bir durumdur” dedi.

 

Konuşmalarından ardından Milli Eğitim Eski Bakanı Doç. Dr. Hüseyin Çelik, Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı, Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, AK Parti İl Başkanı Ahmet Uzer, Suriye’nin Gaziantep Başkonsolosu Haithaam Saat, AK Parti Milletvekili Adayları, İlçe Belediye Başkanları 2.Etap Karataş Raylı Sistem Projesi’nin temelini attılar.