Hafif Raylı Sistem, Ücretsiz Yolcu Taşımaya Devam Ediyor
Büyükşehir Belediyesi Haziran Ayı Meclis Toplantısının ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Güzelbey, Bildiğiniz gibi Gaziantep Raylı Sistem, 1 Mart tarihinden itibaren çalışmaya ve halkımıza hizmet vermeye başladı. Deneme sürüşlerine başta 4 vagon ile başlayan sistem, şu an 8 vagon ile halkımıza hizmet vermektedir. Halkımızdan tam not alan Sistemin İkinci etabı olan Karataşın temelini de geçtiğimiz günlerde attık, önümüzdeki senenin ortalarında da inşallah Karataşa da çıkacağız dedi.
Gaziantepin Ulaşım Sorununu Çözmek İçin Çalışıyoruz
Ondan sonraki plan çalışmalarının devam ettiğini belirten Başkan Güzelbey, Öncelikle bütçesini de hazırlamak gerekiyor, bütçenin ardından hazırlayacağımız plan ile ulaşımda iyi bir yere geleceğimize inanıyorum. Çünkü artık şu gerçeği kabul etmek lazım ki, Gaziantep çok büyüdü. Gaziantepte ulaşımı mutlaka çözmek zorundayız, biz bu konuda elimizden geleni yapıyoruz. Tramvayımız şu anda günde 30 bin civarında yolcu taşıyor, şu an da deneme sürüşlerine devam ediyoruz diye konuştu.
Bize hep sorulan soruların başında, seçimin hemen ertesi günü Mart ayından bu yana ücretsiz taşıma seferleri sürdüren tramvayı ücretli yapıp yapmayacağımız geliyor. Hayır, tramvayımız bu ay da deneme sürüşlerine devam edecek, bizim orada tramvay için belirlediğimiz hedef, 5 aylık bir deneme sürüşüydü. Zannediyorum ki Temmuz ayında da yine ücretsiz olarak denem sürüşleri devam edecek. Ağustos ayında deneme sürüşlerini tamamlarsak çok yüksek olmayan bir bedeli koyabiliriz. Tramvay bu ay da ücretsiz, önümüzdeki ay da ücretsiz olacak dedi.
Bir Vagon Fiyatına 5 Vagon Aldık
Yeni hatta hizmet verecek olan vagonların maliyet tablosunun ne olduğunu sorulması üzerine Başkan Güzelbey, 10 yeni vagonun bağlantısını yaptık, Belediyemizden yetkili arkadaşlarımız bugünlerde Almanyaya giderek bu konuyla ilgili görüşme yapacaklar. 2.Etap Karataş Hattının ihalesi vagonlar hariç 22 milyon TL civarında. Vagonları zaten çok cüzi bir miktara, bedava gibi alıyoruz. Sadece 50-60 Euro bir fon yatırıyoruz, bu vagonların renovasyonu ve diğer işlemleri için de 500-600 Bin Euro civarında bir maliyet oluşuyor diye yanıt verdi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, Sıfır bir vagonun maliyetinin 2 milyon 350 bin Euro olduğunu düşünürsek, biz yeni bir yeni vagon fiyatına 5 renovasyonu yapılmış vagon almış oluyoruz. Renove edilmiş vagonların da yenilerinden hiçbir farkı yok. 2.Etap Karataş Hattı devreye girdiğinde günlük 50 bin yolcu taşımayı planlıyoruz dedi.