HIZLI ERİŞİM
26.04.2013

GELİŞEN DÜNYADA YEREL YÖNETİMLER BÜYÜK GÖREVLER DÜŞÜYOR

Adana’da Güney Reklamcılar Derneği'nin (GRD), Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin katkılarıyla düzenlediği 4. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi’ne konuşmacı olarak katılan Güzelbey, artık ülkelerin değil, şehirlerin yarıştığını, farklı projeler üreten kentlerin daima bir adım öne çıktığını kaydetti.

Türkiye'nin çeşitli kentlerinden çok sayıda akademisyen, iletişim uzmanı ve işadamının katıldığı organizasyonda Hürriyet Gazetesi Bölge Temsilcisi Sinan Tanyıldız'ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen 'Yerel Yönetimler ve Şehir Dinamikleri' konulu oturumda konuşan Güzelbey, klasik belediyecilik döneminin bittiğinin altını çizdi. Gaziantep'te hayata geçirdikleri projeleri örnek vererek sunumunu sürdüren Güzelbey, "Uluslararası toplantılarda hiç kimse 'şu kadar asfalt, şu kadar sosyal tesis ve park yaptım' demiyor. Farklı şeyler dile getiriyor. Özellikle sosyal dengesizlikler hususunda neler yaptıklarını aktarıyor. İmar planlarının ekolojik tabanlı olması, küresel ısınma karşısında şehirler neler yapması gerektiğini belirtiyorlar. Her şeyden önemlisi artık yerel yönetimler kentlerinin geleceğini planlamak zorunda." diye konuştu.

Gaziantep'in bir dönem sanayinin dışında 'lahmacun, kebap ve baklavası' ile bilindiğini hatırlatan Güzelbey, 2004'de oturup Gaziantep’in geleceğini planladıklarını aktardı. Şehirlerin 'sanayi, ticaret, eğitim ve kültür' gibi sütunların üzerinden yükseldiğini bildiren Güzelbey, sanayi ve ticaretin yanında 'kültür ve turizm' alternatifini öne sürdüklerine işaret etti.

Gayrimenkullerin şehrin marka değerinin artması ile değer kazandığını söyleyen Güzelbey, şöyle devam etti: "Yarışan bir şehir için beli bir planın olması lazım. 20 sene sonra bu şehrin geleceği ne olacak? Bunları için biz kademe düşündük. Öncelikle ilin geçmişine sahip, kültürel varlığını öne çıkardık. Ayrıca modern şehirciliğin gerektirdiği ulaşım, altyapı, hayvanat bahçesi, botanik park, bilim merkezi gibi unsurları yapmak gerekir. Göçün meydana getirdiği negatif olgular 'sokak çocukları ve madde bağımlıları' şeklinde 2000'li yılarda ortaya çıkmış. Tarihi ve kültürle ile sosyal restorasyon birlikte yapılmalı."

ADANA'NIN MARKA DEĞERİNİN ÜZERİ TOZLANMIŞ

Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zihni Aldırmaz tarih boyunca birçok medeniyetlere ev sahipliği yapan Çukurova'nın siyasi nedenlerle küçük kentlere ayrıldığını söyledi. Bu bölünmenin o kentlere bir faydası olmadığı gibi Adana'nın küçülmesine neden olduğunu belirten Aldırmaz, "Ama bugün toplamanın ve ortak akıla hareket etmenin zamanı olduğunu biliyoruz. Göreve geldiğimiz günden itibaren bölgesel işbirliğine önem veriyoruz."diye konuştu.

Bölgesel bir mastır planının hazırlanması ve imar planlarının toplumun bütün kesimlerinin görüşleri alınarak yapılmasını öneren Aldırmaz, "Adana kendi başına bir marka. Ama üzeri tozlanmış. Yıllarca birbirinden kopuk, değerlerinden habersiz bir yapılanmanın içinde kalmış. Biz bu tozlanmayı temizleyeceğiz." ifadesini kullandı.  

Şirketler Büyür, Şehirler Büyür' sloganıyla hazırlanan kongrenin açılışında konuşan Güney Reklamcılar Derneği Başkanı Mekin Nadirler ise üzerinde yaşanılan verimli coğrafyada evrensel bilgi teknolojileriyle sürdürülebilir bir büyüme göstermenin herkesin ortak hedefi olduğunu söyledi.

Programda Mekin Nadirler, katkılarından dolayı Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, Adana Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zihni Aldırmaz, ÇÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Kibar, Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, Sanayi Odası Başkanı Sadi Sürenkök, Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Bekir Sütcü'ye plaket takdim etti.