HIZLI ERİŞİM
03.09.2014

GASKİ TESİSLERİ ÖĞRENCİLER İÇİN BİR OKUL HÜVİYETİNDE

Her yıl staj döneminde onlarca öğrencinin staj yaptığı GASKİ’de, öğrenciler hem bilgilerini yeniliyor hem de pratikte tecrübe kazanıyorlar.

 

Bu sene GASKİ’nin bünyesinde bulunan Hacıbaba İçmesuyu Arıtma Tesisleri, 25 Aralık İşletme Tesisleri ve SCADA bölümlerinde Türkiye’nin değişik üniversitelerinde staj yapan öğrenciler, tesisleri ve sistemi beğendiklerini ifade ettiler.

 

Değişik üniversitelerde okuyan çevre ve kimya mühendisliği stajyer öğrencileri okulda öğrendikleri teorik bilgilerin pratiklerini ise GASKİ tesislerinde yapıyorlar. Türkiye’nin birçok şehrinde okuyan öğrenciler GASKİ’yi tercih etmekten duydukları memnuniyeti dile getirdiler. Üniversite öğrencileri burada çalışmaktan memnun olduklarını, hatta okul sonrasında da çalışmaya devam etmek istediklerini ilettiler.

 

İstanbul Üniversitesi Çevre Mühendisliği 3. sınıf öğrencilerinden Emre Türkdoğan, “GASKİ’nin TÜRKAK tarafından akreditasyon belgesi verildiğini ve bölgede tek akredite laboratuarı olduğunu öğrendim. Benim için önemli bir bilgiydi” dedi.

 

Fırat Üniversitesi Çevre Mühendisliği 4. sınıf öğrencilerinden Öznur Özgül ise, “İçme suyumuzdaki klor, PH düzeyi, bulanıklık gibi içerikleri inceledik. Aldığımız dersleri uygularken alacağımız dersler hakkında da ön bilgi edinme şansına sahip oluyoruz” diye konuştu.

 

Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Kimya Mühendisliği 3. Sınıf öğrencisi Murat Yeter de,

çeşitli deneyler yaparak kendilerini geliştirme fırsatı bulduklarını söyledi.

 

SCADA MERKEZİNİ ÖĞRENDİLER

 

İçmesuyu Veri Toplama ve Otomasyon bölümünde görev alan stajyer öğrenciler ise, suyun dağıtımı ve kumandasını sağlamak üzere 24 saat kontrol sağlayabilen Merkezi Su Kumanda Sistemi (SCADA) sisteminin kullanılmasının ne kadar önemli olduğunu dile getirdiler.

 

Sütçü İmam Üniversitesi 4. sınıf Elektrik Elektronik Mühendisliği öğrencisi Mevlana Açıkgöz,

İçme suyu iletim ve dağıtım şebekesi üzerindeki tesislerde ve kritik noktalarda gerekli ölçüm ve kumandaların yapılmasını pratikte öğrendiğini belirtti. Şebekenin optimum şekilde işletilmesi için gerekli verilerin elde edilmesi ve bu verilerin bilgisayar tabanlı bir kontrol merkezinde işlemden geçirilerek şebekenin optimum şekilde işletilmesinin öğrendiğini ifade eden Açıkgöz, “Bu sistemle çalışan bir tesiste görev yapmanın okullarındaki başarı ve projeleri için çok faydalı olacağını düşünüyorum” dedi.

 

Gün içinde birçok arızayla karşılaşan öğrenciler, böyle durumlarda arızanın giderilmesi için koordine çalışmanın ve zamanında müdahalenin oluşabilecek birçok sıkıntının kontrolünü sağladığını anlattılar.

 

Gaziantep Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi Pyayt Phyo Aung da, “Gerçekleşen arızaların birçoğu olay yerine gitmeden buradan müdahale ile çözebildiğini öğrendim. Ekranda izlediğimiz veriler bize arıza hakkında bilgi veriyor ve gerektiğinde arkadaşlar olay yerine yönlendirildiğini gördüm. Biz stajyer öğrenciler derslerde bu kadar bilgiyi öğrenemiyoruz. Burada bilgiyi görme ve kullanma şansımız oluyor” değerlendirmesini yaptı.

 

Öğrenciler burada çalışmaya devam etmek istediklerini çünkü Türkiye de SCADA sistemini çok nadir tesisin kullandığını söyleyerek bu sistemin içme suyunun kontrolü ve kumandası için önemli bir sistem olduğunu dile getirdi.