İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı tarafından organize edilen eğitimi Prof. Dr. Feyzi Uluğ verdi.
Uluğ, “Günümüz modern organizasyonlarının, rekabet avantajı sağlayabilmek için geleneksel kalıplardan uzaklaşarak, gelecek odaklı yönetim ve organizasyon anlayışına sahip olduğu görülmektedir. Organizasyonların, performansını arttırma, iş gücü kapasitesini en üst düzeye çıkarma, kalite standartlarında rekabet edebilecek güçte olma, verimlilik, etkinlik ve hız gibi konularda başarı sağlayabilmesi için bireysel becerilerin artık tek başına problemleri çözemeyeceği gerçeği ile işletmeler daha küçük iş birimleri yani ekip çalışmalarına odaklanmaktadırlar” dedi.
Ekip çalışmasının işletmelere daha yüksek verimlilik sağlamakta, emek maliyetini düşürmekte, personelin performansını, işletmeye olan sadakatini ve motivasyonunu arttırdığını belirten Uluğ, “Ekip çalışmasının bu kazanımlarının yanında iyi yönetilemeyen ekiplerde bazı olumsuz durumlarla karşılaşılmaktadır. Ekip kurulurken ortamın, kişilerin uygun olması ekiplerin hayatta kalabilmesi için yeterli değildir. Gruplaşmalar, özgün fikirlerin belirtilememesi, uygun ekip lideri olmaması gibi sıkıntılar zamanla ortaya çıkabilecek sıkıntılardır.
Bu eğitim ile ekiplerin performans artışlarının nasıl artarak artan şekilde sağlanabileceği, ekip motivasyonu ile ekip içindeki potansiyelin açığa çıkarılabilmesi, ekip içi iletişimin sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca bu eğitimde katılımcıların yöneticilik becerilerini geliştirmek, yeni ve etkin alışkanlıklar edinmelerini sağlamak amaçlanmıştır” diye konuştu.
ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ
Öte yandan Uluğ, “Zaman ve Toplantı Yönetimi” konulu bir eğitim semineri daha verdi. Uluğ, zaman yönetiminin yöneticilerin ve çalışanların zamanı daha verimli kullanmaları, iş yoğunluğu baskısından ve stresten kurtulmaları için zamana ve hayata yeni bir bakış sağlamakta ve günlük yaşamda kolayca uygulanacak pratik öneriler içerdiğini söyledi.
Uluğ, özetle şu konulardan bahsetti:
“Kişisel performansımızı fark etmek ve geliştirmek, yaşamı ve zamanı planlamanın nedenleri, zaman yönetiminin ana prensipleri, sorunları tanımak, değişik yaşam rollerimiz ve değerlerimiz, kişisel vizyon ve misyon oluşturma, yaşam yönetimi ve zamanı dengeli kullanma, pareto prensibi, önem ve aciliyet – önceliklerimiz, hayata, işlere hakimiyet ve doğru önceliklendirme, planlama ve organizasyon, etkin sonuç üretmek, planlama ve program yapmak, zaman çalıcılarla başa çıkabilmek, bir hedef nasıl oluşturulur ? anahtar noktalar ve etkili hedef kriterleri, hedeflerin eyleme dönüşmesi, erteleme ve hayır diyememe, etkin olunan saatlerin verimli kullanılması, iyi iletişim kurma, işte yetki devri, kesintiler-çalışmaların bölünmesini engelleme, başkasına bağımlı olan işleri hızlandırma, telefon görüşmeleri, toplantıları verimli hale getirme, evrak ve raporlar, davetsiz misafirler, bekleme sürelerine hazırlıklı olma, yolda geçirilen zamanı, değerlendirme, zaman yönetim araçlarını etkili kullanmak, zaman planlama rehberi ve temiz masa.”